איך יש כח בנפשנו לכוף את יצרנו הרע לשמוע אל יצרנו הטוב? 

תשובה:
כשיוצאים למלחמה אם היצר אנו במצב של ״על איביך״. יש לנו כח מלחמתי בטוב שבנו שאין לו דוגמה ביצרנו הרע.
ישראל עלו במחשבה, לכך למעלה הם מסדר בריאת העולם. מקום שאין הענין של ״זה לעומת זה״, כי הרי שם, עדיין לא ״עשה הא-לוקים״ הבריאה. במחשבה קדומה דא״ק למעלה מהשתלשלות העולמות (כענין אין שמאלא בהאי עתיקא, אין כנגד שם).
הרי אין כח ביצר הרע לעמוד נגד זה.
זה ענין הסולם שבתפילה, כשעולים לשרש הנשמה במחשבה קדומה, שם אפשר לאהוב את השם בשני יצריך.
אפשר לשאול, אם הענין כך, שבתפילה עולים למחשבה קדומה, הרי עולם ממקום הכי תחתון עד מקום הכי עליון, ויש כמה פרסאות שמפסיקות בין עולם לעולם ודרגא לדרגא. איך עולים את זה ובמהירות כל כך, בזמן מספיק ״חיי שעה״ זו תפילה?
והיא הנותנת, שזו כל ענין הסולם לעלות למעלה בלי מונעה ומפריאה.
כמו שרגלי יושר דא״ק מסתיימים בתחתית עולם העשי׳ בלי שום פרסאה מפסקת.

-מעובד מאור התורה, ״בחודש השביעי״ הא׳

Comments

Popular posts from this blog

Ahavat Aztmo