שם צבאות מן לשון ׳כמצבייא עביד בחיל שמיא׳
משלון רצון, שהוא מנהג הנבראים העליונים כרצונו.

ענין בית הבחירה היא ענין מקור הבחירה, 
בחינת מלכותו, מקור הנבראים. 

הרמ״ק ז״ל בפרדס שער רביעי פרק ט׳

(אולי בית ׳הבחירה׳ זה קשור לענין הקרבנות בו? אבל שגגה לחטאת אין כל כך בחירה בו, אבל כן לעצם ענין סור מרע ועשה טוב. ולהפנות כלפי שמייא לעזרה, שתבחור לפנות למעלה, שזה גם בית תפילה? ועוד משמע שלא לחינם נקרא מלכות ׳עץ הדעת׳ לגבי ז״א, עץ החיים, וגם שהבחירה אינה מנגדת לדיעה העליונה.)

Comments

Popular posts from this blog

Reasoning behind אותו ואת בנו

The 16 expressions of forgiveness

Rachel and Leah outside and inside Israel